
RÜHNÜVAZ KONSERİ
1957 yılında İstanbul un Üsküdar semtinde doğdu. Mimar Sinan Üniversitesi G.S. F. Heykel Bölümü mezunu olan...
Düzenleyen: Mehmet Refik Kaya
Mehmet Refik Kaya
1957 yılında İstanbul un Üsküdar semtinde doğdu. Mimar Sinan Üniversitesi G.S. F. Heykel Bölümü mezunu olan M.Refik Kaya İ.T.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü T.S.M. alanında Bahariye Mevlevi hanesi ve son şeyhi Mevlevi Hüseyin Fahreddin Dede Efendi’yi konu alan teziyle Yüksek Lisans , ‘Dünden Bugüne Rebap Ve Yeniden Ele Alınması’ adlı teziyle de Doktorasını yaptı. İlk müzik derslerini Ud yapımcısı ve müzisyen olan babası Teoman Kaya’dan aldı. Çocukluğundan itibaren telli ve mızraplı müzik aletlerinin onarımı yapımı ve icra şekillerine ilgi duyarak bu alanda çalıştı. İlk olarak Klasik gitar çalmasını öğrendi. Zeki Onaran’dan uzun yıllar klasik ve modern armoni, kotrpuan ve orkestrasyon dersleri aldı. Bir müddet reklam ve tiyatro müzikleri yaptı. 1972 yılında atıldığı profesyonel müzik yaşamını çeşitli guruplarla farklı enstrümanlar çalarak yurt içinde ve dışında sürdürdü. 1978 yılında Mübeccel Çetin ile kemençe çalışmaya başladı. 1980-1982 yılları arasında İst Üniversitesi Belediye Konservatuarı İcra Heyetinde Klasik Kemençe çaldı.
İlk Mevlevi Musikisi Topluluğu’nu, Mevlevi postnişini Ahmet Bîcan Dede ile kurdu. Daha sonra Nezih Uzelin İstanbul Sema Topluluğu’nda 1987 ye kadar kemençe çaldı. Kendisinin kurduğu ve yönettiği mistik müzik topluluğu ile 1986 dan 1994 e kadar yurt içi ve dışında 500’ün üzerinde Mevlevi, Ayini ve tasavvuf müziği konseri yaptı. Bu toplulukla biri sadece kendi besteleri olmak üzere 2 tasavvuf müziği albümü çıkardı. Yine, Emi Plaktan yayınlanan ve Enstrümanlarının çoğunu kendisinin çalıp yönettiği III.Selim’in Suzidilâra Ayini’ni albüm yaptı. Kemençe üstadı İhsan Özgen ile Anatolia topluluğu konsepti içerisinde İstanbul festivali, yurt içi ve dışı birçok müzik festivaline katıldı. Ege ve Balkan dansları, Meragi ve Itri gibi CD çalışmalarına değişik çalgılar icra ederek katıldı. Piyanist Tuluyhan Uğurlu’nun Senfoni Türk ve İstanbul albümlerinde solist olarak çaldı
1994 yılına kadar resim ve heykel alanındaki çalışmalarını da sürdürmüş olan M.R.Kaya kişisel sergileri dışında müşterek sergilere de katılmış olup Doğuş Holding, İst. Büyükşehir Belediyesi Başkan odası, gibi birçok özel koleksiyonda resim ve heykelleri bulunmaktadır. 1985 yılından itibaren Rebap üzerinde yoğunlaşan çalışmalarıyla M.R. Kaya unutulmağa yüz tutmuş ve bazı amatör çevrelerdeki az sayıdaki icracı ile kısıtlı bir repertuar içerisinde kalmış bu çalgıyı, yeniden gündeme getirdi, geniş kitlelere sevdirdi. Çalgıyı, yüzlerce yıldan günümüze gelen morfolojisine sadık kalarak geliştirdi, günümüz müziğinde, her formdaki eserin icrasına yeterli olabilecek durumu kazandırdı. Rebabın icra tekniğini de geliştirerek günümüze kadar bu çalgıyla çalınamamış eserleri radyo TV konser ve CD’ler de çaldı...
Rebabın arkadaşı anlamına gelen’Refik i Rebab’ adını verdiği enstrümanıyla 1994 yılında T.C. Devleti Kültür ve Turizm Bakanlığı İstanbul Tarihi Türk Müziği Topluluğu’na davet edildi. Ve ilk defa olarak rebab ve icrası T.C.Devletinin profesyonel bir müzik topluluğu içerisinde yer almış oldu. Ateşi Aşk, Kenan Rıfai, Zekai Dede ve Padişah bestekarlar gibi albümlere çaldı. Kalan Plâktan Ruhnüvaz adıyla ilk solo albümünü çıkarttı. Kendisi ve rebab icrasını konu alan, Samanyolu TV, ‘’Sizin Hikayeniz’’ ,TRT TV.’’Çalgı Atölyesi’’isminde belgeseller yaptı.
Etkinlik Tarihi : 29-01-2011 Saat : 20:00
Etkinlik Yeri
GÜNGÖREN ERDEM BAYAZIT KÜLTÜR MERKEZİ
http://www.kultursanat.org/etkinlik.php?id=599
1957 yılında İstanbul un Üsküdar semtinde doğdu. Mimar Sinan Üniversitesi G.S. F. Heykel Bölümü mezunu olan...
Düzenleyen: Mehmet Refik Kaya
Mehmet Refik Kaya
1957 yılında İstanbul un Üsküdar semtinde doğdu. Mimar Sinan Üniversitesi G.S. F. Heykel Bölümü mezunu olan M.Refik Kaya İ.T.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü T.S.M. alanında Bahariye Mevlevi hanesi ve son şeyhi Mevlevi Hüseyin Fahreddin Dede Efendi’yi konu alan teziyle Yüksek Lisans , ‘Dünden Bugüne Rebap Ve Yeniden Ele Alınması’ adlı teziyle de Doktorasını yaptı. İlk müzik derslerini Ud yapımcısı ve müzisyen olan babası Teoman Kaya’dan aldı. Çocukluğundan itibaren telli ve mızraplı müzik aletlerinin onarımı yapımı ve icra şekillerine ilgi duyarak bu alanda çalıştı. İlk olarak Klasik gitar çalmasını öğrendi. Zeki Onaran’dan uzun yıllar klasik ve modern armoni, kotrpuan ve orkestrasyon dersleri aldı. Bir müddet reklam ve tiyatro müzikleri yaptı. 1972 yılında atıldığı profesyonel müzik yaşamını çeşitli guruplarla farklı enstrümanlar çalarak yurt içinde ve dışında sürdürdü. 1978 yılında Mübeccel Çetin ile kemençe çalışmaya başladı. 1980-1982 yılları arasında İst Üniversitesi Belediye Konservatuarı İcra Heyetinde Klasik Kemençe çaldı.
İlk Mevlevi Musikisi Topluluğu’nu, Mevlevi postnişini Ahmet Bîcan Dede ile kurdu. Daha sonra Nezih Uzelin İstanbul Sema Topluluğu’nda 1987 ye kadar kemençe çaldı. Kendisinin kurduğu ve yönettiği mistik müzik topluluğu ile 1986 dan 1994 e kadar yurt içi ve dışında 500’ün üzerinde Mevlevi, Ayini ve tasavvuf müziği konseri yaptı. Bu toplulukla biri sadece kendi besteleri olmak üzere 2 tasavvuf müziği albümü çıkardı. Yine, Emi Plaktan yayınlanan ve Enstrümanlarının çoğunu kendisinin çalıp yönettiği III.Selim’in Suzidilâra Ayini’ni albüm yaptı. Kemençe üstadı İhsan Özgen ile Anatolia topluluğu konsepti içerisinde İstanbul festivali, yurt içi ve dışı birçok müzik festivaline katıldı. Ege ve Balkan dansları, Meragi ve Itri gibi CD çalışmalarına değişik çalgılar icra ederek katıldı. Piyanist Tuluyhan Uğurlu’nun Senfoni Türk ve İstanbul albümlerinde solist olarak çaldı
1994 yılına kadar resim ve heykel alanındaki çalışmalarını da sürdürmüş olan M.R.Kaya kişisel sergileri dışında müşterek sergilere de katılmış olup Doğuş Holding, İst. Büyükşehir Belediyesi Başkan odası, gibi birçok özel koleksiyonda resim ve heykelleri bulunmaktadır. 1985 yılından itibaren Rebap üzerinde yoğunlaşan çalışmalarıyla M.R. Kaya unutulmağa yüz tutmuş ve bazı amatör çevrelerdeki az sayıdaki icracı ile kısıtlı bir repertuar içerisinde kalmış bu çalgıyı, yeniden gündeme getirdi, geniş kitlelere sevdirdi. Çalgıyı, yüzlerce yıldan günümüze gelen morfolojisine sadık kalarak geliştirdi, günümüz müziğinde, her formdaki eserin icrasına yeterli olabilecek durumu kazandırdı. Rebabın icra tekniğini de geliştirerek günümüze kadar bu çalgıyla çalınamamış eserleri radyo TV konser ve CD’ler de çaldı...
Rebabın arkadaşı anlamına gelen’Refik i Rebab’ adını verdiği enstrümanıyla 1994 yılında T.C. Devleti Kültür ve Turizm Bakanlığı İstanbul Tarihi Türk Müziği Topluluğu’na davet edildi. Ve ilk defa olarak rebab ve icrası T.C.Devletinin profesyonel bir müzik topluluğu içerisinde yer almış oldu. Ateşi Aşk, Kenan Rıfai, Zekai Dede ve Padişah bestekarlar gibi albümlere çaldı. Kalan Plâktan Ruhnüvaz adıyla ilk solo albümünü çıkarttı. Kendisi ve rebab icrasını konu alan, Samanyolu TV, ‘’Sizin Hikayeniz’’ ,TRT TV.’’Çalgı Atölyesi’’isminde belgeseller yaptı.
Etkinlik Tarihi : 29-01-2011 Saat : 20:00
Etkinlik Yeri
GÜNGÖREN ERDEM BAYAZIT KÜLTÜR MERKEZİ
http://www.kultursanat.org/etkinlik.php?id=599
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder